Evaluarea personalului didactic vizează  feedback-ul acordat de către studenți acestuia cu privire la performanțele lui. Evaluările bine structurate pot contribui la îmbunătățirea activităţii didactice, care poate duce la creșterea rezultatelor studenților. Evaluarea se bazează pe mai multe surse de informaţii și ajuta cadrele didactice să se dezvolte din punct de vedere profesional și le responsabilizează în activitatea lor.

Totodată, această notare poate contribui la relația profesor-student, având scopul de a evidenția nemulțumirile, cât și aprecierile fiecăruia dintre noi. De aceea, o evaluare obiectivă și corectă este în măsură să atingă scopul pentru care a fost propusă.

Potrivit situației actuale, care știm cu toții că se referă la adaptarea rapidă la învățământul online, au fost necesare schimbări atât la nivelul metodei de predare a profesorilor, cât și la nivelul de înțelegere al studenților. Nu de multe ori când suntem puși în fața unor situații pe care le considerăm nedrepte, ne putem exprima părerile cum am fi făcut-o în cadrul unui curs clasic. Acest lucru naște frustrare, iar frustrarea trebuie exclusă din criteriile de evaluare. Aceste împrejurări pot conduce la păreri greșite, față de profesor și la prejudecăți, iar în final, acestea pot genera evaluări subiective, lipsite de suport real.

Prin acest drept de evaluare a profesorilor, noi, studenții, avem șansa să ne facem cunoscute gândurile, părerile, impresiile, dorințele și nemulțumirile, cu obiectivitate și responsabilitate. Deși părerile pot fi împărțite, trebuie să se pună accent pe rezolvarea eventualelor probleme. Dacă se dovedește un minus în abilitatea de predare, profesorului i-ar fi mai ușor să descopere, prin intermediul evaluării, ce anume trebuie schimbat și îmbunătățit.

Tocmai de aceea, scopul evaluării trebuie privit într-o manieră pozitivă, pornind de la ideea că relația dintre student și profesor are menirea de a crește gradual și totodată de a se menține prin intermediul eforturilor de pe ambele părți, pe o linie cât mai echilibrată și armonioasă a întregului proces de învățământ. Doar părerile extrem de bine argumentate ar trebui să influențeze acest proces de evaluare și tocmai de aceea, este important să exprimăm păreri asumate.

Haideți să evaluăm, dar să o facem cu responsabilitate pentru a culege beneficiile ei și a ne păstra reputația de student demn de încredere!

ASCIG - Asociaţia Studenţilor în Contabilitate şi Informatică de Gestiune

Abonează-te
Date de contact

Website realizat de AlstenSoft.ro