I. Men sana in corpore sano. Pentru a învăța cât mai eficient, trebuie să ai grija de corpul și de mintea ta.

  • Hidratează-te bine! O sticlă de apă lângă birou este ideală;
  • Respectă mesele zilei, deoarece, chiar dacă nu depui efort fizic, mintea consumă foarte multă energie când înveți, iar de preferat ar fi mâncarea gătită;
  • Este dovedit că ciocolata, în cantități moderate are multe beneficii: stimulează creierul să producă oxitocină (hormonul fericirii), reduce stresul, stimulează mintea să continue să lucreze eficient (cu cât mai amară cu atât mai bine);
  • Stresul exagerat poate duce la probleme de sănătate, dar în cantități reduse, stresul îmbunătățește concentrarea, capacitatea de memorare și eficacitatea. Așadar este în regulă să-ți fie frică și să simți stresul ,dar trebuie să înveți cum să folosești asta în favoarea ta, iar dacă nu ești un student shaolin și nu ai idee cum sa faci asta, continuă să citești acest articol până la punctul trei;
  • Sportul are nenumărate beneficii, dar ce ne interesează când avem nevoie să învățăm pentru sesiune este că reduce stresul și depresia, îmbunătățește calitatea somnului, contribuie la încrederea personală și oferă o stare de spirit plăcută în general; pe lângă asta nu poți spune că nu ai ce face, orice fel de activitate fizică are efect. Poți da cu mătura, mergi la magazin cand este nevoie, evită liftul sau pur și simplu ieși la o plimbare seara.

II. Somnul

  • În timp ce dormi mintea umană crează noi conexiuni pentru informația acumulată pe parcursul zilei. Studiile arată că mintea este mai activă în timpul somnului, așadar, sacrificând din timpul somnului pentru a învăța mai mult va rezulta opusul;
  • Un program de somn te va ajuta foarte mult: trezește-te devreme și nu te culca târziu, astfel îți obișnuiești organismul să funcționeze în intervalul impus de tine. Dacă nu ești o persoană matinală, acest lucru va părea un chin la început, sau chiar nici nu îl vei încerca, dar rezultatele sunt garantate iar pe parcurs vei ajunge sa te trezești devreme chiar și fără alarmă;
  • Dormi bine, nu folosi telefonul în pat înainte de culcare, poți citi ceva diferit, orice îți place, mergi la baie înainte să adormi pentru a nu a te trezi pentru asta;
  • Dacă ai probleme cu adormitul din cauza anxietății, muzica ușoară este o soluție (recomandarea noastră este muzica de tip lo-fi) .

III. Pauzele sunt importante! Da, chiar sunt.

  • Pauzele scurte și dese te vor ajuta să continui, să nu te suprasoliciți, să fii mai relaxat, prin urmare, să înveți mai eficient;
  • Tehnica pomodoro o poți întâlni aproape în toate clipurile cu sfaturi despre învățat eficient datorită rezultatelor. Aceasta constă în alterarea învățatului cu pauzele, raportul recomandat este de 30 cu 10 minute. Chiar dacă ți se pare puțin timp de lucru, acest raport este eficient deoarece mintea are timp să se relaxeze, iar informația este sedimentată mult mai eficient. Creierul este un mușchi, iar mai multe serii de exerciții simple sunt mai eficiente decât o serie de exerciții foarte solicitante. Îți recomandăm să eviți aplicațiile social media deoarece te pot epuiza emoțional;
  • Programează-ți pauzele de masă, și respectă-le;
  • Chiar dacă nu este o pauză, timpul dinainte de a te apuca de lucru este la fel de important. Ai grijă de tine înainte, nu te apuca de lucru imediat ce te trezești, mergi la baie, mănâncă, bea-ți cafeaua (dacă este cazul), joacă-te puțin pe telefon, vizionează ceva în timp ce mănânci (un episod scurt dintr-un serial sau un video interesant pe YouTube) sau de ce nu, poți face și câteva exerciții de înviorare. Astfel, îți controlezi stresul și te apuci de învățat pregătit;
  • Vorbind de zile, dacă încă te simți copleșit, sau din contră, dacă crezi că ești pregatit, răsfață-te cu o zi liberă, fă ce iți place, întâlnește-te cu prietenii sau orice activitate recreativă, de preferat în afara camerei de studiu;
  • Și să nu uităm de regula nescrisă dar știută de toată lumea: ”Ziua în care ai dat deja un examen se consideră zi liberă”, adică pentru a preveni senzația de ”burn out” a creierului, este bine ca după fiecare examen să te detașezi psihic de sesiune și să te relaxezi în ziua respectivă.

IV. Timpul

  • Calendarele și agendele sunt prieteni buni. Creează-ți un calendar de studiu, împarte materialele de lucru pe zile;
  • Listele de obiective sunt foarte utile, dar fi realist cu tine. Dacă vei încărca lista prea mult, ori te vei stresa să o termini, ori te vei descuraja dacă nu reușești să o termini;
  • Dacă te simți copleșit când vezi cât de multe materiale ai de lucrat, împarte-le în secțiuni mai mici;
  • Dacă memoria ta este una vizuală atunci folosește-te de sticky notes și de evidențiatoare. Astfel îți va fi mult mai ușor să îți amintești informațiile necesare;
  • În cazul în care memoria ta este una auditivă încearcă să înveți alături de cineva, cu voce tare. Vei observa că informația va rămâne mult mai ușor în memorie.

V. Învățatul în sine

  • Concentrează-te pe ce contează ,nu te pierde în detalii;
  • Folosește culori sau alți factori vizuali care îți stimulează memoria vizuală;
  • Guma de mestecat reduce stresul și îmbunătățește concentrarea, o poți folosi și la examen pentru a te relaxa, nu se va observa, (mai ales online);
  • Una dintre cele mai interesante lucruri despre oameni este acela că fiecare este unic în felul său. Așa că este în regulă dacă nu îți place o metodă recomandată de noi. Deci caută-le pe cele potrivite ție, sau creează-le;
  • Fișe la materii precum contabilitate, matematică și în special microeconomie și macroeconomie, poți realiza fișe cu informațiile esențiale. De exemplu, pentru microeconomie, o foaie A4 o poți împărți cu o linie verticală în două părți și într-o parte poți scrie formulele iar în cealaltă parte poți nota simbolurile din cadrul fiecărei formule împreună cu numele aferent simbolului. Astfel îți va fi mult mai ușor atunci când vei rezolva exerciții.

VI. Diverse

  • Intră la examen indiferent de ce simți, chiar dacă ești sigur/sigură că nu ești deloc pregătit, te vei acomoda cu cerințele și vei ști la ce să te aștepți la sesiunea de restanțe din vară, sesiunea de restanțe din vară nu este un capăt de lume;
  • Fă curățenie când termini, pentru a nu îți afecta dispoziția ziua următoare când vei începe iar;
  • Notează de mâna lucrurile importane, mintea va face legătura dintre simțul vizual și cel tactil, reușind astfel să rețină mai ușor;
  • Dacă nu înțelegi din notițe sau materiale, sunt profesori care explică materiile online pe diferite platforme (exemplu: YouTube).

Majoritatea sfaturilor au nevoie de două condiții pentru a da rezultate:

  • Să fie utilizate împreună, ca de exemplu, dacă înveți împreună cu cineva nu uitați de pauze, iar dacă folosești pomodoro nu uita de somn sau alimentație;
  • Să te apuci din timp de învățat. Cel mai important lucru constă în schimbarea stilului de viață obișnuit, deci cu cât mai devreme îți creezi noua rutină, cu atât mai repede te vei adapta la ea.

ASCIG - Asociaţia Studenţilor în Contabilitate şi Informatică de Gestiune

Abonează-te
Date de contact

Website realizat de AlstenSoft.ro